Our Lil Darlins

Thursday, April 24, 2008

'P'

Yes...after all the years of postponin...I am proud of wat I've achieved today...

I am a certified driver...hehehehehe...biasalah kan orang baru dapat lesen mesti happy gilerrrr...rasa2nyer mcm nak kasi tau satu dunia dat now its official that I can drive on de road(plus legal coz dulu slalu buat illegal)...jalan kat TPE tadi pun mcm senyum2 kambing sorang2 sampai hubby kata happy giler bini aku...hahaha... tapi takpe nanti orang menyampah pulak baca post nie...

Aniwei de day started off quite ok...belum gabra sangatlah...need to leave home by 6.45am kalau tak nanti nak kluar Punggol then Sengkang then Hougang mesti jam gilerrr...but no matter how early u leave...de traffic along Hougang was already slow movin...biasalah tempat tu...started to panic...afraid that I would be late for de warmin-up session...2nd panic came biler dah ballot for test route.Semua kena tunggu tester to call uplah kan...guess wat...I'm de last to leave de freezin room...pulak tu I had to wait for 5mins for my tester to pick me up after de 2nd last person left de room...that 5mins felt so long,dah panic sorang2 kat dalam freezer...3rd gabra was when we were walkin to de test car...si tester kata,"Girl u go ahead first,ur ic is not wif me," Huh?? Dah kena jalan sorang2 tu de test car...

Ok when de test started,I was like ok, calm down...relax...take ur time...no need to rush...juz treat it like any normal lesson...tapi si tester ni ada sikit impatient dah...sikit2 move2...buat vertical parkin ada oncomin car suruh move,instructor ajar, muz stop...kata confirm safety kan...but my tester...alahai he can like pointed out to me that theres a time limit to do de coz...suka hati hanglah...nak ampukan...nak pass punyer pasal...yes sir...I know sir...sorry sir...kena test route 7...dah jln rasa mcm takde apa2 kan skali time balik tu...dah tinggal satu junction to enter CDC...HHHHOOONNKKK!!! Wa kena honklah dgn krete BMW lahabau(kata daud yusoff lahabau tu bukan maki). Dah kat depan ada chevron markin so I had to chg lanelah kan...suddenly that small jucntion became extremely crowded juz now...instructor ajar...inch out slowly...tapi si BMW lahabau ni mcm nak kena kani@#*&%$bi betul ar...tak nak gif way...dah dlm krete balik CDC kena lecture dgn tester...yes I know de stupid idiotic BMW has de rite of way...tapi tak nampak ke krete aku??? I'm not doin a normal drivin lesson lay dey...I'm doin my test tau!!! Ada double L...kreta dahlah byk, kasilah aku chan bila dah pelan2 nak masuk tu...Manyak busuk hati punyer orang...

Tot i was a gonner... kirakan dpt immediatelah kan...n he mentioned abt de incident again durin de review...sayin that I was wronglah since I was filterin...n since de driver honked I cld haf gotten an immediate...nothin went into my head while he was talkin...its more of like babblin aje...then he said de magic word "but overall good so I gif u a pass..." Woooohhoooh!!! Yippppeee!!! So I got an 8 for de BMW incident instead of an immediate...plus de minor2 errors...dapatlah 14pts...14 pun 14lah...janji tak payah nak repeat again buang another $160...kalau failkan...I think I'm gonna scratch all de BMWs in Spore especially dat particular inconsiderate selfish BMW driver(macam betul aje aku!!!)...hahahaha

So in total I took 24 lessons n spent nearly $1800(apa bole buat hubby suruh amik skola, he anti-privates)...which when I think back, I cld use that money for a family holiday trip... takpelah janji dah dapat lesen...skrg si hubby pulak tgh contemplatin whether to get a cheap bike or to take his class 2 bike...told him,watever de decision is,janji dia tak beli motor besar...emmm...maybe I shld take motorbike lesson dgn dia eh...bole jadi biker chick...hahahaha...mcm betul aje hubby nak kasi...